Rozwój w radosnej atmosferze
Metoda wszechstronnego stymulowania rozwoju dziecka w warunkach przedszkolnych
Ideą programu jest stworzenie w przedszkolu atmosfery i możliwości do wszechstronnego rozwoju dziecka.
Rolą nauczyciela realizującego założenia programu jest okazywanie dziecku życzliwości i szacunku. Program ten zachęca nauczycieli do tworzenia wspólnie z przedszkolakiem radosnej, dynamicznej atmosfery uczenia się podstawowych umiejętności i nawyków potrzebnych dziecku, przygotowania go do rozwijania własnej aktywności fizycznej, emocjonalnej i twórczej.
Uczeń pozytywnie motywowany własnymi pomysłami przejawia większą zdolność rozwiązywania problemów i większą skłonność do pogłębiania wiedzy (zaczerpnięte z książki pt. Mali badacze - metoda projektu w edukacji elementarnej autorek Judy Harris Helm oraz Lilian G. Katz)
Program koncentruje się na pięciu zadaniach nazwanych nitkami:
Pierwsza nitka: doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej - podłoże do rozwijania inteligencji ruchowej.
Druga nitka: nabywanie przez dzieci już od 3. roku życia umiejętności czytania globalnego - podłoże zrozumienia treści.
Trzecia nitka: wzmacnianie intelektualnego rozwoju dziecka.
Czwarta nitka: poruszanie się w świecie matematyczno-przyrodniczym - rozumienie symboli i relacji zachodzących między nimi.
Piąta nitka: zintegrowany rozwój emocjonalny i duchowy dziecka prowadzący do współdziałania z ludźmi i przyrodą.
Na podstawie programu mgr Anny Aliny Dąbrowskiej Metoda wszechstronnego stymulowania rozwoju dziecka w warunkach przedszkolnych bazującego na długoletnich doświadczeniach w pracy z dziećmi.

















