INFO: This document is available only in Polish language
STATUT
AUTORSKIEGO PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO KRÓL MACIUŚ
im. Janusza Korczaka
ul. Grabiszyńska 61-65
53-503 Wrocław
Podstawa prawna zastosowana do opracowania niniejszego Statutu
Art. 84 ust. 2 ustawy z dnia 07.09.1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z roku 2004, Nr 256 poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Przedszkole nosi nazwę: Autorskie Przedszkole Niepubliczne Król Maciuś im. Janusza Korczaka zwane dalej Przedszkolem.
- Siedziba Przedszkola mieści się we Wrocławiu przy ul. Grabiszyńskiej 61-65.
- Dla celów statystycznych i identyfikacyjnych przedszkole posiada:
- Numer NIP 899-127-30-96
- Numer REGON 020112605-00029
- Przedszkole działa jako jednostka niepubliczna.
ROZDZIAŁ II
OSOBA PROWADZĄCA I JEJ KOMPETENCJE
§ 2
Osobą Prowadzącą Przedszkole jest Małgorzata Lech–Krawczyk.
§ 3
Osoba Prowadząca powołuje i odwołuje Dyrektora, który jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Przedszkolu nauczycieli i pracowników administracji.
- Szczegółowe kompetencje Osoby Prowadzącej:
- Zabezpieczanie i dysponowanie środkami finansowymi na bieżącą działalność Przedszkola.
- Koordynowanie i prowadzenie planu finansowo-księgowego Przedszkola.
- Osoba Prowadząca może przekazać część lub całość swoich kompetencji Dyrektorowi za jego pisemną zgodą.
§ 4
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Dolnośląski Kurator we Wrocławiu.
ROZDZIAŁ III
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
§ 5
- Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, w zgodzie z Konwencją o Prawach Dziecka, wspomagając indywidualny rozwój dziecka zgodnie z jego potrzebami z uwzględnieniem wiedzy w zakresie nauk pedagogicznych, neurologicznych i psychologicznych m.in. poprzez:
- stwarzanie w przedszkolu przyjaznego dziecku środowiska zapewniającego poczucie przynależności i bezpieczeństwa,
- diagnozę wiedzy i poziomu rozwoju funkcji poznawczych,
- harmonijny rozwój sfery emocjonalnej,
- indywidualny tok wyrównywania dysfunkcji,
- realizację zadań z zakresu wczesnej edukacji,
- przygotowanie dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego realizowane będzie w oparciu o rozporządzenie właściwego ministra ds oświaty i wychowania w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół oraz po zaakceptowaniu przez Radę Pedagogiczną programem własnym nauczyciela zawierającym elementy innowacji pedagogicznej autorstwa mgr Anny Dąbrowskiej “Metoda wszechstronnego stymulowania rozwoju dziecka w warunkach przedszkolnych”,
- obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne dzieci 6-letnich w oddziałach 9-godzinnych.
§ 6
- Dopuszcza się możliwość modyfikacji programu autorstwa mgr Anny Dąbrowskiej „Metoda wszechstronnego stymulowania rozwoju dziecka w warunkach przedszkolnych” oraz zmian w tytule.
- Dopuszcza się możliwość wprowadzenia innowacji pedagogicznych zgodnie z obowiązującym programem.
§ 7
- W celu realizacji zadań – Dyrektor organizuje dzieciom i ich rodzicom pomoc pedagogiczną i logopedyczną. Pomoc ta realizowana jest poprzez współpracę z:
- Instytutem Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
- Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną we Wrocławiu.
- Logopedą zatrudnionym w Przedszkolu.
- Korzystanie z pomocy psychologicznej, logopedycznej i pedagogicznej jest dobrowolne, a objęcie nią dzieci odbywa się za zgodą rodziców i na ich koszt.
- Realizując zadania rozpoznające indywidualny rozwój dziecka oraz wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka Przedszkole organizuje zajęcia dodatkowe (nauka języków obcych, rytmika, i inne).
§ 8
W Przedszkolu organizuje się w ramach zajęć naukę religii w oparciu o odrębne przepisy.
ROZDZIAŁ IV
ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
§ 9
Czas pracy Przedszkola wynosi 10 godzin dziennie. Przedszkole funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 17:00 przez 11,5 miesiąca w roku. Termin przerwy wakacyjnej Przedszkola ustala Dyrektor i Rada Pedagogiczna w porozumieniu z Osobą Prowadzącą.
§ 10
Organizację pracy w Przedszkolu określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora a zaopiniowany przez członków Rady Pedagogicznej, uwzględniający higienę, ochronę zdrowia, potrzeby rozwojowe dzieci i oczekiwania ich rodziców.
§ 11
Podstawową jednostką organizacyjną jest grupa obejmujący dzieci w wieku zbliżonym i uwzględniająca ich potrzeby, zainteresowania oraz możliwości psychiczno-fizyczne.
§ 12
Przedszkole liczy cztery grupy, w przypadku zwiększenia zapotrzebowania liczba grup może wzrosnąć.
§ 13
Liczba dzieci w grupie nie może przekroczyć 25.
§ 14
- Nauczyciele prowadzą daną grupę w systemie zmianowym.
- Ze względów organizacyjnych i metodycznych dopuszcza się możliwość zmiany nauczyciela w grupie.
§ 15
W celu wsparcia indywidualnego rozwoju dziecka prowadzone są zajęcia dodatkowe takie jak: nauka języków obcych, zajęcia umuzykalniające, zajęcia logopedyczne i inne.
§ 16
W czasie zajęć dodatkowych, w których uczestniczy część dzieci z grupy, opiekę nad tymi dziećmi przejmuje prowadzący te zajęcia. Pozostałe dzieci znajdują się w tym czasie pod opieką nauczyciela swojej grupy.
§ 17
Opiekę nad dziećmi wspomagają pracownicy Przedszkola, a w szczególności pomoc nauczyciela.
§ 18
Wyjście poza teren Przedszkola i poruszanie się w jego najbliższej okolicy muszą odbywać się z udziałem minimum dwóch osób dorosłych (w tym przynajmniej jednego nauczyciela), a fakt wyjścia poza teren, musi być odnotowany w zeszycie wyjść i zgłoszony w formie ustnej Dyrektorowi Przedszkola.
§ 19
Udział w wycieczkach poza miasto określają odrębne przepisy, a wewnętrznie reguluje je Regulamin spacerów i wycieczek.
§ 20
- Dzieci są przyprowadzane i odbierane z Przedszkola przez rodziców (opiekunów prawnych) lub przez pisemnie przez nich upoważnione inne osoby dorosłe, gwarantujące dziecku pełne bezpieczeństwo w drodze do domu, a wymienione w pisemnym wykazie osób upoważnionych do jego odbioru.
- Nie dopuszcza się odbierania dzieci przez osoby nieletnie nawet za zgodą rodziców (opiekunów prawnych).
- Rodzice zobowiązani są zaprowadzać dziecko do szatni.
- Dziecko, które nie zostało odebrane do godz. 17.00 pozostaje w Przedszkolu, pod opieką nauczyciela, a za ten czas naliczona jest odpłatność wg ustalonej wcześniej stawki.
§ 21
- Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa Arkusz Organizacyjny Przedszkola opracowany przez Dyrektora a zatwierdzony przez Osobę Prowadzącą.
- W Arkuszu określa się w szczególności:
- czas pracy grup;
- liczbę pracowników pedagogicznych, realizowanej przez nich ilości godzin dydaktycznych;
- liczbę pracowników administracyjnych i obsługowych;
- wykaz godzin i rodzaj zajęć dodatkowych;
- arkusz może być aktualizowany jeden raz na trymestr.
§ 22
- Dokumentowanie zajęć prowadzonych w Przedszkolu prowadzi się za pomocą:
- dzienników zajęć poszczególnych grup;
- dzienników lub dziennych kart zajęć dodatkowych;
- miesięcznych planów pracy poszczególnych grup;
- materiałów diagnostycznych wynikających z procedury wewnętrznego mierzenia jakości;
- zapisów audio i video.
§ 23
Przedszkole może być miejscem pedagogicznych praktyk studenckich dla potrzeb zakładów kształcenia nauczycieli lub innych instytucji oświatowych.
§ 24
Przedszkole może nawiązać współpracę z innymi placówkami oświatowymi, instytucjami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami społecznymi, sądami rodzinnymi oraz poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.
§ 25
Przedszkole zapewnia wyżywienie dzieci świadczone przez firmę cateringową. Wyboru firmy cateringowej dokonuje Osoba Prowadząca. Wysokość wnoszonych opłat za wyżywienie dziecka ustala się w oparciu o przeprowadzoną kalkulację firmy cateringowej.
§ 26
- Zasady odpłatności za pobyt dziecka w Przedszkolu zawarte są w umowie o świadczeniu usług, którą opracowuje Osoba Prowadząca. Z powodu trudnych warunków rodzinnych lub losowych, w porozumieniu z Osobą Prowadzącą, Dyrektorem i Radą Pedagogiczną może być zorganizowana doraźna pomoc materialna w formie:
- ulgi lub zwolnienia z opłaty wpisowego,
- ulgi lub zwolnienia z opłaty czesnego.
- Umowę o świadczeniu usług podpisuje Dyrektor.
§ 27
Opłaty za Przedszkole stanowią: wpisowe, czesne, należność za wyżywienie oraz za zajęcia dodatkowe. Opłaty uiszcza się zgodnie z terminami wskazanymi w umowie o świadczeniu usług.
§ 28
- Wychowankowie są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków na warunkach i przez firmę wybraną przez Osobę Prowadzącą.
- Opłatę z tytułu ubezpieczenia dziecka ponoszą rodzice lub opiekunowie prawni we wrześniu każdego roku uczęszczania dziecka do Przedszkola.
ROZDZIAŁ V
ORGANY PRZEDSZKOLA I ICH KOMPETENCJE
§ 29
Organami Przedszkola są:
- Dyrektor Przedszkola
- Rada Pedagogiczna
ZAKRES OBOWIĄZKÓW DYREKTORA PRZEDSZKOLA
§ 30
Dyrektor podejmuje decyzje leżące w jego kompetencjach samodzielnie oraz zgodnie z przepisami prawa.
§ 31
W przypadku nieobecności Dyrektora jego prawa i obowiązki przejmuje nauczyciel wyznaczony przez niego pisemnie. Na wniosek Dyrektora, Osoba Prowadząca może utworzyć stanowisko wicedyrektora
§ 32
Dyrektor reprezentuje Przedszkole na zewnątrz.
- Do obowiązków Dyrektora należy:
- W zakresie spraw dydaktycznych:
- opracowywanie rocznego planu dydaktycznego,
- sprawowania opieki nad wychowankami oraz stwarzanie warunków harmonijnego ich rozwoju,
- realizacja uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji oraz wstrzymywanie uchwał niezgodnych z prawem,
- przedstawianie Radzie Pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informowanie o działalności Przedszkola,
- pełnienie funkcji koordynatora do spraw bezpieczeństwa,
- kontrola realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego.
- W zakresie spraw organizacyjnych:
- przygotowywanie projektu planów Przedszkola,
- opracowywanie arkusza organizacji Przedszkola,
- ustalanie tygodniowego rozkładu zajęć edukacyjnych,
- decydowanie o zatrudnianiu i zwalnianiu nauczycieli oraz innych pracowników Przedszkola,
- decydowanie o przyznawaniu nagród oraz wymierzaniu kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Przedszkola po akceptacji Osoby Prowadzącej zgodnie z Kodeksem Pracy.
- określanie zakresu odpowiedzialności materialnej nauczycieli i innych pracowników Przedszkola, zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy,
- ustalanie regulaminów pracy,
- ustalanie planu urlopów pracowników.
- W zakresie spraw finansowych:
- opracowywanie planu finansowego Przedszkola,
- przedstawianie projektu planu finansowego do zaopiniowania Osobie Prowadzącej,
- zarządzanie mieniem Przedszkola w zakresie pełnomocnictwa udzielonego przez Osobę Prowadzącą,
- sporządzanie dokumentacji związanej z otrzymywaniem dotacji z budżetu miasta Wrocławia.
- W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych oraz biurowych:
- sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjną Przedszkola,
- organizowanie i nadzorowanie kancelarii Przedszkola,
- nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji przez nauczycieli oraz prawidłowe wykorzystanie druków Przedszkola,
- organizowanie przegląd techniczny obiektów przedszkolnych oraz prowadzenie prac konserwacyjno-remontowych,
- organizowanie okresowych inwentaryzacji sprzętu przedszkolnego.
- W zakresie spraw porządkowych, BHP i podobnych:
- egzekwowanie przestrzegania przez wychowanków i pracowników ustalonego w Przedszkolu porządku oraz dbałości o czystość i estetykę,
- wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, ochrony cywilnej i powszechnej samoobrony.
- W zakresie spraw dydaktycznych:
RADA PEDAGOGICZNA
§ 33
W przedszkolu działa Rada Pedagogiczna w skład której wchodzą nauczyciele i Dyrektor jako jej przewodniczący.
§ 34
- Rada Pedagogiczna działa, zgodnie z Regulaminem Rady Pedagogicznej oraz wykonuje zadania, w szczególności:
- opiniuje plany pracy Przedszkola,
- podejmuje uchwały w sprawie programów własnych nauczycieli, innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
- stawia wnioski o skreślenie z listy wychowanków,
- wspomaga wewnętrzny nadzór pedagogiczny,
- wyraża zgodę na zmianę na grupę starszą wiekowo przez dziecko w ciągu roku szkolnego.
§ 35
- Podstawowymi formami współdziałania organów Przedszkola są:
- Udział we wspólnych posiedzeniach.
- Kolegialne opiniowanie i wnioskowanie.
- Wspólne działanie na rzecz dzieci i Przedszkola.
§ 36
W przypadku powstania sporów między organami Przedszkola, jeżeli nie są możliwe do rozwiązania na terenie Przedszkola, w zależności od treści sporu o rozwiązaniu decydować będzie Osoba Prowadząca.
ROZDZIAŁ VII
PRAWA I OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW PRZEDSZKOLA
§ 37
- W Przedszkolu zatrudnia się pracowników pedagogicznych oraz pracowników administracyjnych i obsługi.
- Pracowników Przedszkola zatrudnia Dyrektor w porozumieniu z Osobą Prowadzącą.
- Każdemu pracownikowi powierza się określony zakres obowiązków.
§ 38
ZAKRES OBOWIĄZKÓW NAUCZYCIELA
- Nauczyciel wykonuje swoje obowiązki zgodnie z postanowieniami ustawy o systemie oświaty,Kartą Nauczyciela i Kodeksem Pracy oraz ustalonym przez Dyrektora na ich podstawie zakresem obowiązków.
- Nauczyciel prowadzi pracę opiekuńczą i wychowawczą w powierzonej jego opiece grupie, odpowiadając za zdrowie, bezpieczeństwo i tworzenie warunków harmonijnego rozwoju dzieci.
- Nauczyciel realizuje procedurę wewnętrznego mierzenia jakości zgodnie z przyjętą w placówce koncepcją.
- Nauczyciel współdziała z rodzicami (opiekunami prawnymi) dzieci w sprawach wychowania i nauczania przekazując wiadomości o rozwoju i zachowaniu wychowanków, przebiegu realizacji zadań programowych poprzez:
- informację o zadaniach wynikających z realizowanego programu, a także planu rozwoju Przedszkola na zebraniach;
- informacje przekazywane na bieżąco;
- comiesięczne konsultacje indywidualne;
- uczestnictwo rodziców w zajęciach otwartych, uroczystościach, wystawach, wycieczkach;
- udostępnienie do wglądu prowadzonej przez siebie karty obserwacji dziecka;
- Nauczyciel odpowiedzialny jest za jakość realizowanej przez siebie pracy i wykorzystuje do jej planowania:
- rozporządzenie właściwego ministra ds oświaty i wychowania w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół;
- realizowany w przedszkolu program własny nauczyciela, zawierający elementy innowacji pedagogicznej autorstwa mgr Anny Dąbrowskiej “Metoda wszechstronnego stymulowania rozwoju dziecka w warunkach przedszkolnych”;
- plan rozwoju przedszkola;
- ramowy rozkład dnia;
- wyniki diagnoz z badań różnych obszarów działalności dzieci.
- Nauczyciel prowadzi obserwacje pedagogiczne mające na celu poznanie dziecka, jego środowiska rodzinnego w celu zoptymalizowania działań wspomagających rozwój dziecka i dokumentuje tę pracę za pomocą:
- różnego typu narzędzi diagnostycznych;
- zapisów w dziennikach zajęć;
- gromadzonych materiałów pomocniczych (filmy, nagrania, zdjęcia, prace dzieci);
- pomocy dydaktycznych potrzebnych do realizacji poszczególnych etapów programu;
- zapisów audio – video;
- prowadzenia karty obserwacji dziecka.
§ 39
Nauczyciele współpracują ze sobą i specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną oraz współpracują z innymi specjalistami i instytucjami realizującymi podobne cele w ramach stałego podnoszenia poziomu wiedzy i umiejętności warsztatowych, jakości świadczonych przez Przedszkole usług opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych.
§ 40
ZAKRES OBOWIĄZKÓW POMOCY NAUCZYCIELA
Do obowiązków pomocy nauczyciela należy w szczególności:
- Sprawowanie opieki nad całością gospodarki materiałowej, urządzeniami, sprzętem i mieniem znajdującym się w placówce.
- Pomoc nauczycielowi w przygotowaniu środków dydaktycznych do zajęć.
- Uczestnictwo w zabawach dowolnych i zorganizowanych.
- Pomoc w czynnościach samoobsługowych dzieci.
- Dbałość o ład i czystość zabawek.
- Udział w dekoracji sali, stosownie do potrzeb nauczyciela.
- Pomoc przy prowadzeniu wycieczek, uroczystości, itp.
- Dbałość o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie dzieci.
- Zgłaszanie nauczycielowi wszelkich zagrożeń dla dzieci oraz zniszczeń sprzętu.
- Wykonywanie prac zastępczych w przypadku nieobecności woźnej oddziałowej.
- Dbałość o dobrą atmosferę pracy – życzliwą dla dzieci.
- Wykonywanie innych czynności związanych z zajmowanym stanowiskiem i organizacją pracy Przedszkola, a zleconych przez Dyrektora.
§ 41
ZAKRES OBOWIĄZKÓW WOŹNEJ ODDZIAŁOWEJ
Do obowiązków woźnej oddziałowej należy w szczególności:
- Utrzymanie pomieszczeń Przedszkola w czystości.
- Zgłaszanie usterek i awarii.
- Pomoc przy podawaniu posiłków.
- Pomoc dzieciom w rozbieraniu się i ubieraniu.
- Pomoc dzieciom podczas wykonywania czynności higienicznych.
- Pomoc nauczycielowi w czasie spacerów i wycieczek.
- Dyżury w szatni.
§ 42
ZAKRES OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKA OBSŁUGI BIUROWEJ
Pracownik obsługi biurowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi i do jego obowiązków należy w szczególności:
- Rejestrowanie pism urzędowych przychodzących i wychodzących wg instrukcji kancelaryjnej.
- Prowadzenie dziennika korespondencji przychodzącej i wychodzącej.
- Zaopatrywanie sekretariatu w artykuły biurowe, papiernicze.
- Redagowanie i pisanie pism na komputerze.
- Kserowanie materiałów służbowych.
- Dbałość o wyposażenie kserokopiarki oraz jej konserwacja.
- Wydawanie niezbędnych zaświadczeń pracownikom.
- Czuwanie nad terminową realizacją wydawanych zarządzeń własnych i organów nadrzędnych.
- Przygotowanie dokumentacji sekretariatu do archiwum.
- Oszczędne gospodarowanie materiałami biurowymi.
- Zabezpieczenie sekretariatu po zakończeniu pracy.
- Prowadzenie i aktualizowanie dokumentacji dotyczącej dzieci uczęszczających do Przedszkola.
- Prowadzenie rejestru pracowniczych książeczek sanepidowskich oraz kontrola nad ich ważnością.
- Nadzór nad przestrzeganiem terminów przeglądów technicznych w zakresie BHP i p.poż.
- Wykonywanie innych poleceń Dyrekcji w zakresie zajmowanego stanowiska.
ROZDZIAŁ VIII
ZASADY REKRUTACJI
§ 43
Zasady rekrutacji:
- Rekrutacja na kolejny rok szkolny trwa od dnia 2 stycznia do dnia 15 marca.
- Do Przedszkola przyjmowane są dzieci w wieku 3 – 6 lat.
- W wyjątkowych sytuacjach Dyrektor wyraża zgodę na przyjęcie do Przedszkola dziecka minimum 2,5 rocznego, jeżeli spełnia następujące warunki:
- komunikuje potrzeby fizjologiczne i nie korzysta z pampersa
- samodzielnie je
- nie wymaga leżakowania
- Pierwszeństwo w naborze mają dzieci już uczęszczające do Przedszkola oraz ich rodzeństwo.
- Podstawą zgłoszenia dziecka do Przedszkola jest złożenie deklaracji w terminie do dnia 15 lutego oraz wypełnienie „Karty zapisu dziecka do przedszkola” - dla dzieci nowych.
- Podstawą zapisu dziecka do Przedszkola jest wypełnienie „Umowy o świadczeniu usług” oraz wpłacenie wpisowego w terminie do dnia 15 marca.
- Jeżeli liczba zgłoszonych dzieci jest większa niż ilość miejsc, decyduje data zgłoszenia a pozostałe dzieci zapisywane są na listę rezerwową.
- Po dniu 15 marca odbywa się druga rekrutacja i przyjmowane są dzieci z listy rezerwowej wg kolejności zgłoszeń.
- W przypadku wolnych miejsc, możliwe jest przyjęcie dziecka do odpowiedniej grupy wiekowej w trakcie roku szkolnego.
§ 44
Przyspieszone przeniesienie dziecka młodszego wiekowo do grupy starszej, może się odbyć tylko w I półroczu roku szkolnego, na pisemny wniosek obojga rodziców, za zgodą Rady Pedagogicznej lub na wniosek Rady Pedagogicznej za pisemna zgodą obojga rodziców.
ROZDZIAŁ IX
PRAWA WYCHOWANKÓW PRZEDSZKOLA
§ 45
Dzieci w Przedszkolu mają wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:
- Uznania jego podmiotowości w procesie dydaktycznym i wychowawczo-opiekuńczym przebiegającym w Przedszkolu.
- Opieki i ochrony prawnej.
- Poszanowania jego tożsamości, godności, prywatności i własności.
- Wolności od przemocy fizycznej i psychicznej.
- Wyrażania własnych poglądów.
- Swobody myśli, sumienia i wyznania.
- Ochrony zdrowia, wypoczynku i czasu wolnego.
- Korzystania z dóbr kultury.
- Informacji i znajomości swoich praw.
ROZDZIAŁ X
SKREŚLENIE Z LISTY WYCHOWANKÓW
§ 46
Dziecko może zostać skreślone z listy wychowanków w przypadku gdy:
- Zagraża swoim zachowaniem zdrowiu i bezpieczeństwu innego dziecka.
- Rodzice (prawni opiekunowie) nie przestrzegają obowiązującego w Przedszkolu regulaminu.
- Rodzice (prawni opiekunowie) nie wywiązują się z terminowego regulowania obowiązujących w przedszkolu opłat na zasadach zawartych w umowie o świadczeniu usług.
- Brak współpracy pomiędzy nauczycielem a rodzicem w rozwiązywaniu problemów powstałych w procesie edukacji i wychowania dziecka.
§ 47
Ustala się następującą procedurę rozpatrywania skarg rodziców dotyczących spraw organizacyjnych i innych w Przedszkolu:
- Podjęcie starań rozwiązania problemu wewnątrz grupy.
- Powiadomienie Dyrektora Przedszkola.
- Ustalenie procedury postępowania wspólnie z zainteresowanymi rodzicami.
- Powiadomienie Osoby Prowadzącej o niemożliwości rozwiązania problemu.
- W przypadku braku możliwości rozwiązania problemu, Dyrektor powołuje komisję, w skład której wchodzą: Dyrektor, jeden rodzic, jeden członek Rady Pedagogicznej, Osoba Prowadząca. Decyzja komisji jest ostateczna.
§ 48
W przypadku gdy ciągła nieobecność dziecka przekroczy 30 dni, Przedszkole przesyła pisemne zapytanie o dalsze korzystanie z usług Przedszkola. Brak odpowiedzi w okresie 14 dni od daty potwierdzenia otrzymania pisma stanowi podstawę do skreślenia dziecka z listy wychowanków.
§ 49
Decyzje o skreśleniu z listy wychowanków podejmuje Dyrektor na wniosek Rady Pedagogicznej. Od decyzji przysługuje rodzicom (opiekunom prawnym) odwołanie do Osoby Prowadzącej. Stanowisko Osoby Prowadzącej jest nieodwołalne.
ROZDZIAŁ XI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 50
Przedszkole informuje rodziców o czasie i miejscu przyjęć nadzoru pedagogicznego.
§ 51
Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumenty zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 52
Przedszkole może organizować odpłatne grupy popołudniowe i weekendowe.
§ 53
Środki na działalność bieżącą Przedszkola pochodzą z wpisowego, czesnego, dotacji, środków własnych Osoby Prowadzącej oraz innych źródeł.
§ 54
Przedszkole posiada swoje logo publikowane na papierze firmowym.
§ 55
Przedszkole posługuje się pieczątkami, których nie publikowany wzór znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszego Statutu.
Statut z dnia 1.04.2008r. traci moc z dniem 31.05.2008r.
Niniejszy Statut wchodzi w życie z dniem 1.06.2008r.
Osoba Prowadząca Małgorzata Lech-Krawczyk